Agenda Constructiilor
Luni, 15 Septembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Info-Santiere - MARI firme de inginerie liciteza servicii de proiectare dezvoltare Aeroport Otopeni
MARI firme de inginerie liciteza servicii de proiectare dezvoltare Aeroport Otopeni
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 15 Sep 2025 15:15
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a primit 9 oferte de participare la licitatia pe care o organizeaza pentru atribuirea contractului de 201 milioane de lei (circa 40 milioane de euro), fara TVA, pentru realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de executie si asistenta tehnica pe perioada executiei si garantiei lucrarilor pentru infrastructura necesara acomodarii traficului prognozat pentru anul 2040 a Aeroportului International "Henri Coanda" Bucuresti - "Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB", Etapa I.
Cele 9 oferte au intrat in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 10 octombrie 2025, ora 18:00.
Principalul obiectiv al acestui proiect este realizarea unui nou terminal de pasageri cu toate facilitatile necesare, orientat catre experienta pasagerilor - spatii generoase si confortabile, fluxuri intuitive, climatizare si iluminare ambientala eficiente, spatii diverse pentru alimentatie publica, shopping si lounges. Noul terminal va avea o suprafata construita de aproximativ 176.000 mp si va beneficia de infrastructura aeroportuara noua: minimum 48 de standuri de parcare aeronave si 20 de punti de imbarcare, turn de control, cai de rulare, remiza PSI, zone pentru handling, cladiri administrative etc. Aeroportul va beneficia de conectivitate multimodala: rutiera si feroviara, statii pentru transportul public de calatori, autocare si taxi.
Proiectarea se va realiza utilizand Building Information Modeling (BIM).
Durata de implementare a contractului este de 126 de luni si acopera atat elaborarea documentatiilor si proiectarea generala, cat si asistenta tehnica pe intreaga perioada de executie a lucrarilor si de garantie.
"Proiectantul va analiza (impreuna cu toate entitatile responsabile fara a se limita la ROMATSA, AACR, BAT, PF, VAMA, companii aeriene, companii/ agentii de handling etc.) si va propune, in cadrul etapei concept design, urmatoarele: conceptul de operare: facilitatile necesare, cerinte specifice pentru facilitati (check-in, bag drop, HBS, e-gates, control securitate/ pasapoarte, spatii comerciale, porti de imbarcare, baggage reclaim, zona sosiri, vama, transfer, alte spatii etc.); airside; landside; utilitati. Din considerente operationale si tehnice, proiectantul va analiza si va propune, la faza concept design, o etapizare a lucrarilor de executie (terminalul va fi proiectat pentru o executie modulara). Se va avea in vedere executia si operarea etapizata a terminalului si a infrastructurii aferente pentru faza 1 - circa 67.000 mp (2.500 de pasageri/ ora); faza 2 - pana la 155.000 mp (5.500 pasageri/ ora), faza 3 - pana la 176.000 mp (pana la 6.500 pasageri/ora)", se arata in anuntul de participare la licitatie.
Proiectul dispune de un Studiu de fezabilitate, elaborat in 2008 de asocierea Roland Berger - Hochtief AirPort, care va trebui actualizat.
Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB, Etapa I a fost actualizat in anul 2024 de CNAB si Egis.
 
 
Tabloul complet al participantilor la licitatie
1. Dar AlHandasah Poland Sp. zoo, avand ca terti sustinatori si subcontractanti companiile Maffeis Engineering, Dar AlHandasah Consultants Shair and Partners BSC, Dar Al-Handasah Consultants (Shair & Partners) SAL, Geocon Global Consulting si Muzeul National de Istorie a Romaniei;
2. Asocierea Electroproiect (lider) - CEMS EPC - Arcadia AEN Architecture & PM - Intecsa Engineering Group, cu subcontractantii Estudio Lamela, Geostud, Viarium Ingenieria, Eren Cons, Popp & Asociatii, Muzeul Olteniei Craiova, Compania de Consultanta in Energie si Mediu SA, Aero Project, Gauss, Premium Business Services, Geotesting CI si Bemel AG;
3. Asocierea Consis Proiect (lider) - Romair Consulting, avand ca terti/ subcontractanti companiile DS Birou de Arhitectura, ALG Global Infrastructure Advisors, Vidal Y Asociados Estudio de Arquitectura SLP, Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu", Apron Aeropuertos, Prointec si Airport Gurus;
4. Asocierea Eurocerad International (lider) - Seingim Global Service - 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA - Specialist Smart Group, cu subcontractantii Greenviro, Specialist Consulting, ABC Development Aviation, Steerforth Consult, Archaus, Magal Security Systems LTD, Systematica, Mondev Real Estate, Danavi, Petrodesign, Electrical Integration Systems, Self Trust, Aquacon Proiect, Cornel & Cornel Topoexim si Universitatea "Dunarea de Jos" din Galati;
5. Asocierea Quadratum Architecture (lider) - Power Electric - Con Gaz Prest - Concelex Engineering, cu subcontractantii MC General Construct Engineering, Consitrans, KVB Consulting & Engineering, Haskoning Nederland BV, operating as NACO, Netherlands Airport Consultants, Convergint Romania, Geosond, Miri Dan Proiect si Edit Structural;
6. Asocierea Maristar Com (lider) - Infranova Solutii Tehnice in Constructii - Re-Act Now Architecture, cu subcontractantii Carmen Geoproiect si Bobotis+Bobotis Architecs Limited Liability Company;
7. Asocierea Setec International (lider) - Concrete & Design Solutions - Artelia SAS - Urban Scope, cu subcontractantii EPC - Consultanta de Mediu, Global GIS Consulting AG, DP Proiect Instal, Carmen Geoproiect, Aquaproiect si Selfconsulting;
8. Asocierea Leviatan Design (lider) - Ubitech Constructii, cu subcontractantii Petrodesign, Pintilie Partners Architecture Engineering, Instal Data Proiect, Start, Triptic Architecture & Engineering, Vital Proiect, EPC - Consultanta de Mediu, Raluca Serban Environmental Consultancy si Profesional Construct Proiectare;
9. Asocierea Concept Structure (lider) - Westfourth Architecture, avand ca terti/ subcontractanti companiile Quadrante Engenharia E Consultoria, MVRDV BV, Prodesign Engineering & Construction, Almo Design, Pipe Design si Metrans Engineering.
 
 
***
Planul de investitii al AIHCB prevede investitii de 1,33 miliarde euro pentru modernizare si extindere, pana la finalul acestui deceniu. Este prevazuta inclusiv constructia unui terminal nou, ce va fi dezvoltat in 3 etape, in urma carora vor rezulta constructii cu o suprafata totala de 200.000 mp, 50 de porti de imbarcare (26 porti de contact si 24 porti autobuze), circa 1,3 milioane mp de platforme (inclusiv 112 pozitii noi pentru parcarea aeronavelor), 532.000 mp de sisteme de cai de rulare, parcari multietajate cu 16.000 de locuri, un centru termic cu uzina electrica (2.000 mp), centrala termica (1.000 mp), statie de pompare a apelor uzate (200 mp) si rezervoare (900 mc), o remiza de pompieri (2.400 mp) si utilitati. Etapa I a proiectului prevede investitii totale de 475,3 milioane de euro, inclusiv constructia terminalului de pasageri (151,3 milioane de euro), platforma (87,9 milioane de euro), sistemul de cai de rulare (36,2 milioane de euro), drumuri de acces (35,5 milioane de euro), parcari (47,5 milioane de euro), infrastructura auxiliara (21,1 milioane de euro) si alte facilitati si zone comerciale complementare.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMTotalEnergiesALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 192 (August 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
strabag nivel 1
SIGM
Acvatot 2019
CDS
quadratum
KADRA
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
MCA
concelex
TECNIC
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
EDIT-Structural
MAKITA
Eco Garden Construct
AED
EURO BUILD
Arduro
Daikin
theda mar
ELECTROGRUP
noark
GEWISS

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor