Agenda Constructiilor
Sambata, 31 Mai 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni, A8
OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni, A8
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 30 Mai 2025 14:22
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat cu asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS - Infravis contractul pentru constructia lotului Miercurea Nirajului - Sarateni al Autostrazii Unirii (A8). Din echipa de proiect fac parte si subcontractorii Danavi, Eckon Cei, Elektra Invest, Proyapi Muhendislik ve Musavirlik AS (tert si subcontractant), Yuksel Domanic Muhendislik Limited Sirketi, Epser Ltd, Patrik Silva, Eco Geodrum si Muzeul Judetean Mures.
Constructorii turci au la dispozitie 2,98 miliarde de lei (fara TVA) si 30 de luni (6 pentru proiectare si 24 pentru executie) pentru finalizarea acestui lot, ce va avea o lungime de 23,4 km. Pe traseu vor fi construite inclusiv doua tuneluri bidirectionale, cu o lungime cumulata de 1,07 km (unul de 740 m in apropierea localitatii Magherani si unul de 330 m in apropierea localitatii Chibed) si doua ecoducte (peste DN13A si calea ferata si peste DN13, in zona Acatari. Contractul va include constructia a 36 de structuri inclusiv doua ecoducte.
Potrivit lui Cristian Pistol, directorul general al CNAIR SA, compania gestioneaza inclusiv constructia podului peste Prut de la Ungheni, pentru care in luna aprilie 2025 a inceput etapa de executie.
"Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrazii A8 si va interconecta infrastructurile rutiere intre Romania si Republica Moldova: Autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau - Ungheni - frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova). CNAIR gestioneaza si constructia A7 (Ploiesti - Pascani) care prevede inclusiv interconectarea cu A8 printr-un nod rutier de tip turbion construit in zona localitatii Pascani", a precizat Cristian Pistol.
 
 
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
• Lot 1b: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
• Lot 1c: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
• Lot 1d: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
• Lot 2a: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
• Lot 2b: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
• Lot 2c: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Aceasta sectiune face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), GEO PROIECT CONSULTING (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
 
Sorin Grindeanu: Circa 800 km de autostrazi sunt in executie
Una dintre principalele cauze pentru deficitul ridicat al Romaniei este faptul ca in acesti ani s-a investit foarte mult, iar in acest moment cred ca suntem aproape cu 800 km de autostrazi si drumuri expres in executie, iar santierele trebuie sa continue, a declarat Sorin Grindeanu ministrul Transporturilor si Infrastructurii, prezent la ceremonia de semnare a contractului pentru constructia lotului Miercurea Nirajului - Sarateni.
"Cand ai investitii de aproape 8% din PIB, cand bugetul Ministerului Transporturilor, si in special pe zona aceasta de constructii de autostrazi si de drumuri expres, creste in ultimii 3 ani - eu va spun ce am preluat, de la 14 miliarde lei la 42-43 miliarde lei, s-ar putea la un moment dat sa existe o zona de dezechilibru, dar in niciun caz de aici nu trebuie reduse eventuale cheltuieli si ajustate. Romania trebuie sa continue pe acelasi drum. Romania ar trebui sa recupereze din timpul pe care l-a pierdut in trecut si, acum am spus si cu alte ocazii, in acest moment cred ca suntem cu vreo 800 km in executie. Santierele trebuie sa continue", a precizat Sorin Grindeanu.
Ministru Transporturilor a adaugat ca, in acest moment, nu exista intarzieri la plata facturilor si salariilor celor care muncesc pe santiere, iar toate "lucrurile sunt in termen".
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiTotalEnergiesALLBIMBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SSAB
Ubitech
MCA
BogArt
EURO BUILD
strabag nivel 1
noark
MAKITA
theda mar
Acvatot 2019
AED
ELECTROGRUP
KADRA
ERBASU CONSTRUCT
concelex
Daikin
EDIT-Structural
quadratum
GEWISS
CDS
Arduro
SIGM
TECNIC
CONCEPT STRUCTURE
Eco Garden Construct
leviatan

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
aicps

Pereti cortina Tamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<