Agenda Constructiilor
Marti, 13 Mai 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 13 Mai 2025 11:16
Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, anunta rezultatele financiare consolidate pentru primul trimestru din 2025, marcand o evolutie solida, de doua cifre, atat din punct de vedere al veniturilor, cat si al profitabilitatii. Aceasta crestere vine pe fondul unui mix de factori strategici: integrarea achizitiilor recente, eficientizarea operationala si consolidarea prezentei pe pietele externe, dar si datorita efectului de baza.
"Inceputul anului 2025 arata un Grup TeraPlast intarit, mai mare si mai puternic, cu o amprenta extinsa pe pietele europene. Cresterile de doua cifre in vanzari si profitabilitate sunt rezultatul concret al deciziilor strategice de internationalizare. Incepem sa aratam actionarilor efectele masurilor de eficientizare operationala implementate in ultima perioada si a investitiilor masive facute in ultimii ani. Incertitudinea din aceste zile ne valideaza strategia de extindere regionala si vom continua sa ne concentram eforturile spre cresterea afacerilor si capitalizarea oportunitatilor. Asa cum am aratat si in trecut, avem curaj si ne bazam pe experienta acumulata, disciplina financiara si un plan de dezvoltare atent calibrat”, a declarat dl Bogdan Craciunas, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
 
Rezultate consolidate T1 2025
Cifra de afaceri a Grupului a atins 249,2 milioane de lei in trimestrul 1 al anului curent, in crestere cu 41% fata de 176,8 milioane de lei in aceeasi perioada din 2024. EBITDA a crescut cu 76%, ajungand la 21 milioane de lei, de la 11,9 milioane de lei in T1/2024. Marja EBITDA consolidata s-a imbunatatit cu 1,7 pp, de la 6,7% la 8,4%. Profitul net la nivel consolidat a fost de 1,2 milioane de lei in T1/2025, fata de o pierdere de 2,5 milioane de lei in T1/2024.
Vanzarile cantitative au crescut cu 25%, de la peste 23 de mii de tone in primul trimestru din 2024, la aproape 30.000 tone in primul trimestru al anului curent. Marja bruta a crescut cu 41% valoric, de la 64,3 milioane de lei in T1/2024, la 90,8 milioane de lei in T1/2025, si a fost de 36% in trimestrul 1 din 2025 - la acelasi nivel cu T1/2024.
Vanzarile in afara Romaniei au reprezentat 38% din cifra de afaceri consolidata, in urcare de la 17% in T1/2024. In suma absoluta acestea s-au triplat, pe fondul extinderii geografice a Grupului, de la 31 de milioane de lei in T1/2024, la 95 milioane de lei in T1/2025, ceea ce este in linie cu strategia de internationalizare a vanzarilor grupului si de reducere a dependentei de o singura piata.
 
Instalatii: 72% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri in crestere cu 46%, pana la 178,6 milioane de lei in T1/2025, comparativ cu 122 milioane de lei in T1/2024.
• EBITDA de 18,1 milioane de lei dupa primele 3 luni din 2025, cu 51% mai mult decat in aceeasi perioada din 2024 (12 milioane de lei).
• Marja EBITDA de 10,2%, in crestere cu 0,4pp fata de T1/2024 (9,8%).
Cresterea accelerata a segmentului de instalatii s-a datorat in primul rand cererii de pe pietele externe, unde consolidarea Grupului Wolfgang Freiler si inceperea productiei in fabrica din Zsambék au fost principalele motoare ale cresterii volumelor. Acestea, la randul lor, au contribuit si la o imbunatatire a marjelor.
Piata din Romania are o cerere solida, in usoara crestere fata de anul trecut, alimentata de proiectele de apa canal, finantate prin fonduri europene (PNRR si PDD), dar si fonduri guvernamentale (Anghel Saligny). O sursa semnificativa a cresterii cererii pe piata nationala, fata de anul trecut, vine din zona retelelor de gaz datorita proiectelor finantate cu fonduri europene. In acelasi timp, un neajuns al pietei interne este decontarea cu intarziere a lucrarilor clientilor, finantate prin programul Anghel Saligny. In baza informatiilor publice disponibile, platile urmeaza sa fie aduse la zi la mijlocul lunii mai.
 
Granule: 10% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri a crescut cu 21%, la 24,9 milioane de lei in T1/2025, comparativ cu 20,5 milioane de lei in T1/2024.
• EBITDA cu 18% mai mult decat in T1/2024, pana la 2,7 milioane de lei in T1/2025 (2,3 milioane de lei in T1/2024).
• Marja EBITDA de 10,8% in primele trei luni din 2025, fata de 11,1% in aceeasi perioada din 2024.
Exporturile segmentului Granule si-au mentinut trendul pozitiv, crescandu-si cota de piata, in timp ce in Romania conditiile de piata au fost similare cu 2024.
 
Ferestre: 4% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri de aproape 11 milioane de lei, cu 5% mai mult decat in T1/2024, cand a inregistrat 10,4 milioane de lei.
• EBITDA negativa, de -7 mii de lei, fata de +477 mii de lei in T1/2024.
Segmentul a avut o evolutie moderata pe fondul sezonalitatii, a cresterii preturilor unor materii prime si a presiunii pe preturi. Spre deosebire de T1/2024, in primul trimestru din 2025, clientii DIY au avut o pondere mai mare in mixul de clienti, acestia punand presiune pe preturi si aplicand o strategie de acumulare de stocuri. In acelasi timp, costurile cu materiile prime, in special sticla, au crescut, influentand negativ marjele. Cererea pentru lucrari de reabilitare este in crestere, ceea ce va reechilibra mixul de clienti, insa specificul sezonier al proiectelor va face ca impactul pozitiv sa fie vizibil din T2.
 
Ambalaje: 14% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri in crestere cu 45% in T1/2025 fata de T1/2024, respectiv de la 24 milioane de lei, la 34,8 milioane de lei.
• EBITDA pozitiva, de 197 mii de lei in T1/2025, fata de o valoare negativa, de -2,8 milioane de lei in T1/2024.
Cresterea segmentului de ambalaje s-a datorat cu precadere consolidarii Optiplast. Piata ramane intr-un context incert, avand evolutii neuniforme din cauza volatilitatii de pe piata materiilor prime. Cu toate acestea, masurile de eficientizare operationala implementate isi arata efectele: in contextul ameliorarii profitabilitatii Opal si TeraBio Pack, precum si a consolidarii Optiplast, noua subsidiara din Croatia, EBITDA segmentului a trecut in teritoriul pozitiv in primul trimestru. Cu toate acestea, provocarile nu s-au incheiat, deoarece business-ul de ambalaje inca trece printr-o perioada de reorganizare atat la nivel de management, cat si la nivel operational, in scopul cresterii profitabilitatii.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesBIMALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SIGM
EDIT-Structural
CDS
AED
Daikin
ELECTROGRUP
strabag nivel 1
TECNIC
Ubitech
EURO BUILD
MCA
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
MAKITA
GEWISS
VEGO
BogArt
concelex
quadratum
noark
Arduro
Eco Garden Construct
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
KADRA

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
aicps

pereti cortinaTamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<