LINDAB: Piata de hale metalice stagneaza in 2025 si va creste in perioada 2026-2030 |
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 02 Oct 2025 06:20 |
![]() - Care sunt principalele tendinte pe piata de hale si panouri termoizolante? Ce evolutie a avut acest sector in 2025 si ce estimati pentru intervalul 2026-2030?
- Pentru anul 2025, piata halelor metalice si a panourilor termoizolante traverseaza o perioada de stagnare, in principal pe fondul incertitudinilor economice si geopolitice. Totusi, perspectiva pentru intervalul 2026-2030 este una pozitiva. Estimam o tendinta de crestere, sustinuta de relansarea investitiilor, de stabilizarea contextului regional odata cu incheierea conflictului din proximitatea Romaniei si de masuri fiscale mai prietenoase mediului de afaceri, precum revenirea la o cota redusa de TVA pentru constructii. Aceste evolutii ar contribui la stimularea cererii de spatii industriale si logistice, ceea ce ar genera, implicit, o cerere mai mare pentru solutii eficiente de anvelopare si structuri metalice moderne.
- Care sunt cele mai mari proiecte pentru care livrati sisteme de hale/ panouri termoizolante, in aceasta perioada?
- In aceasta perioada, unul dintre proiectele de referinta pentru compania noastra este mega-proiectul Carpathian Springs, unde livram solutii complete de structuri metalice si panouri termoizolante. In paralel, derulam aproximativ zece proiecte de tip standard Promo 600, care acopera diverse spatii industriale si logistice. Toamna aceasta este una foarte dinamica pentru echipa noastra, portofoliul de lucrari fiind consistent si variat, ceea ce confirma interesul pietei pentru solutii moderne si eficiente de constructie a halelor.
- Ati observat modificari in structura cererii de anul trecut sau in primele 8 luni din 2025? In caz afirmativ, care sunt cele mai importante?
- In primele opt luni din 2025 am constatat o scadere semnificativa a volumului de cereri, comparativ cu anul precedent. In special, segmentul clientilor medii - care pentru Lindab reprezinta o zona de interes direct si constant - s-a restrans considerabil. Aceasta schimbare in structura pietei ne arata ca, in prezent, predomina fie proiectele mari, realizate de investitori puternici, fie lucrarile mici, punctuale. Disparitia cererii din zona medie, cea care asigura un flux echilibrat si constant de comenzi, reprezinta cea mai importanta modificare pe care am resimtit-o in 2025.
- Ce perspective aveti privind evolutia sectorului industrial in perioada care urmeaza?
- Ne concentram constant pe consolidarea pozitiei noastre pe piata locala si pe dezvoltarea unor solutii pentru hale adaptate cerintelor actuale de eficienta energetica si sustenabilitate. Dincolo de fluctuatiile de moment ale pietei, directia noastra strategica pentru 2025 si 2026 vizeaza mentinerea unui nivel ridicat al calitatii produselor si serviciilor, investitii in digitalizare si logistica, precum si cresterea gradului de satisfactie al clientilor. Toate acestea creeaza premise favorabile pentru o evolutie sanatoasa si echilibrata a afacerii pe termen mediu.
- Ce investitii aveti in vedere pe termen scurt si mediu? Aveti in plan lansari de produse/ servicii noi?
- In domeniul halelor metalice, lansarile de produse nu au o frecventa anuala, insa punem accent pe imbunatatirea continua a experientei clientilor si pe crearea unui pachet complet de produse si servicii care sa ii determine sa revina la Lindab. Recent am lansat HiStruct, reprezentand un configurator de hale metalice care ofera o prima interactiune moderna si intuitiva cu brandul nostru, simplificand procesul de proiectare si selectie. In plus, in aceasta toamna am pregatit patru oferte speciale, prin care dorim sa fim si mai aproape de nevoile pietei.
- Care sunt principalele dificultati/ provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- In prezent, principalele provocari pe care le resimtim sunt legate, in primul rand, de lipsa investitiilor consistente in piata, care ar putea genera un flux constant de proiecte. In al doilea rand, costurile ridicate ale materialelor de constructii continua sa reprezinte o presiune majora. Dupa perioada pandemiei, preturile nu au revenit la nivelurile anterioare, ci s-au stabilizat la un nivel cu aproximativ 50% mai mare. Acest context face mai dificila planificarea bugetelor pentru investitori si, implicit, incetineste dinamica pietei.
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Pentru anii urmatori, vedem oportunitati importante in zona digitala, printr-o promovare online mai puternica si directionata. Credem ca succesul va apartine companiilor care reusesc sa simplifice modelul de business, sa ofere clientilor o experienta de achizitie rapida si transparenta si sa puna in valoare expertiza acumulata in piata. La fel de important este si factorul uman - o echipa bine pregatita si motivata ramane esentiala pentru a transforma aceste oportunitati in rezultate concrete. Intr-o piata tot mai competitiva, diferenta o vor face combinatia dintre digitalizare, simplitate in ofertare si calitatea oamenilor.
|