AKTOR progreseaza constant pe subsectiunea Apata-Cata a CF Brasov-Sighisoara |
Infrastructura Publicat de AG&F 18 Iul 2025 11:07 |
![]() In acest moment, echipele lucreaza sustinut, cu o productie zilnica medie de 18 de metri de tunel si 12 inele de beton montate pe zi in portalul de la Ormenis. Ritmul reflecta angajamentul companiei de a avansa lucrarile conform graficului, in ciuda complexitatilor geotehnice ale terenului.
Peste 3,2 km forati la Ormenis
Pe segmentul sudic al santierului, de la Portalul 2 (Ormenis), TBM-urile Eleni si Varvara au forat impreuna peste 3,2 kilometri de tunel. Pe segmentul nordic, de la Portalul 3 (Homorod), unde TBM-urile Alexandra si Konstantina au inceput lucrarile in sezonul rece, activitatea a fost afectata temporar de conditiile de teren, insa acestea vor recupera decalajele: cele doua TBM-uri au depasit impreuna pragul de 500 de metri de foraj, ambele fiind complet intrate in munte,
![]() Lucrarile la terasamente continua
Pe langa forarea tunelurilor, constructorul continua lucrarile la terasamentele de cale ferata, parte integranta a proiectului.
AKTOR Romania colaboreaza in acest proiect cu peste 200 de subcontractori si furnizori romani pentru echipamente, materiale si servicii necesare – de la prefabricate din beton, carcase de piloti, structuri metalice si hidroizolatii, pana la lucrari specializate, testari de laborator si proiectare de mediu – contribuind astfel direct si indirect la sustinerea a mii de locuri de munca in Romania.
![]() "Toate echipele de aici lucreaza continuu pentru a asigura progresul proiectului. In lucrari atat de complexe, intarzierile pot fi inerente, mai ales in contextul provocarilor mai ales de ordin geologic. Cu toate acestea, printr-o buna organizare si mobilizare, ele pot fi depasite. Dorim sa multumim Beneficiarului si tuturor partilor implicate pentru colaborarea foarte buna”, declara Dumitru Cojocea, Director de Proiect.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.
![]() |