BIHOR: Circa 400 de muncitori lucreaza pe santierele de pe DN 76 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 30 Iun 2016 13:20 |
![]() Conform MT, intarzierile acumulate pana in prezent pe loturile aflate in executie au fost cauzate de slaba mobilizare a antreprenorului, de problemele de proiectare, de elaborarea intr-un termen indelungat a detaliilor de executie necesare derularii lucrarilor in termenele prevazute de constructor prin graficul de executie, de alocare bugetara insuficienta in perioada 2011-2013 etc.
Conform oficialitatilor, in prezent, mobilizarea antreprenorilor este vizibila, acest lucru reiesind din disponibilitatea numarului de muncitori si de utilaje angrenati pe santiere.
Astfel, pe santierul lotului 1 (Soimus - Brad) sunt mobilizate 40 de utilaje si 220 de muncitori, la lotul al doilea (Brad - Ionesti) lucreaza 46 de persoane si 8 utilaje, pe santierul lotului 4 (Varfurile - Stei) se afla 47 de muncitori si 23 de utilaje, iar pe lotul al cincilea (Stei - Beius), 64 de lucratori si 24 de echipamente.
Valoarea contractelor depaseste 450 milioane de lei
Lucrarile de reabilitare ale drumului national DN 76, Deva - Oradea, au fost impartite in sase loturi, cele patru la care se lucreaza avand o valoare cumulata de 442 milioane de lei (fara TVA).
Lotul 1 (Soimus - Brad) are o lungime de 29,1 km. Contractul a fost semnat cu asocierea Selina si Doprastav in octombrie 2013, avand o valoare de 105,14 milioane de lei. Lucrarile s-au blocat la un stadiu fizic de 60,15%.
Lotul 2 (Brad - Ionesti) are o lungime de aproape 20 km si este finalizat in proportie de 95%. Contractul a fost semnat tot in octombrie 2013, cu compania PORR Bau GmbH, avand o valoare de 65 milioane de lei.
Lotul 3 (Ionesti - Varfurile), are o lungime de 13,93 km. Contractul cu antreprenorul general, asocierea Construcciones Lujan SA/Viales y Obras Publicas SA a fost reziliat in luna septembrie 2015, din cauza neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre constructor.
Lotul 4 (Varfurile - Stei), are o lungime de 33,31 km, fiind realizat in proportie de 47,2%. Contractul a fost semnat cu societatea Construct Mod septembrie 2009, acesta avand o valoare de 172,38 milioane de lei (finantare FEDR 85% si 15% de la bugetul de stat).
Lotul 5 (Stei - Beius) are o lungime de 28 km, circa 52% din lucrari fiind finalizate. Contractul a fost semnat cu asocierea AZVI / AZCALE in august 2012, avand o valoare de 99,58 milioane de lei (fara TVA).
Lotul 6 (Beius - Oradea) are o lungime de 47,25 km. Contractul semnat intre CNADNR si asocierea CCCF Drumuri si Poduri Timisoara - CO.GE.FA - S.IM.CO a fost reziliat in luna mai 2015 din cauza slabei mobilizari si a situatiei financiare precare a antreprenorului, acesta neputand sa sustina financiar executia lucrarilor.
|