CNIR: Ordin de incepere a proiectarii la cel mai lung lot al Autostrazii Unirii (A8) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 17 Iun 2025 09:54 |
![]() "Am emis ordinul pentru inceperea proiectarii celui mai lung lot al Autostrazii Unirii (A8). Asocierea este in fata unei provocari tehnice, lotul 2A Ditrau - Grinties fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostrada din Romania. Conform contractului, punerea la dispozitie a amplasamentului se va face in termen de maximum 14 luni de la data inceperii activitatii de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrari in parte). Dupa ce constructorul efectueaza identificarea in teren si prezinta solutiile tehnice pe care doreste sa le puna in opera, inclusiv posibile modificari fata de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi in masura sa analizam eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat si vom inainta Proiectul de Hotarare de Guvern pentru exproprieri suplimentare", a precizat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Conform Companiei de drumuri, este un proiect de o complexitate tehnica ridicata pentru ca include lucrari majore de arta (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) si volume considerabile de lucrari de excavare si consolidari. Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57% din lungimea intregului lot si sunt incluse, in total, 19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte.
Pe traseul lotului 2A este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in jud. Harghita), iar la Est, in judetul Neamt, conexiune cu Lotul 2B Grinties - Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot.
![]() Sase oferte depuse la licitatia pentru atribuirea serviciilor de supraveghere
In paralel, CNIR are in desfasurare si licitatia pentru atribuirea serviciilor de supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pe lotul 2A al Autostrazii Unirii (A8), Ditrau - Grinties. Contractul are o valoare cuprinsa intre 64,23 si 75,87 milioane lei (fara TVA), finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, iar durata este de 118 luni si include 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni durata de executie si 60 de luni perioada de garantie.
Cele 6 oferte au fost depuse de:
1. Viadif Consult, avand ca terti compania Consitrans si Societatea de Constructii Napoca SA;
2. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
3. TPF Inginerie, avand ca tert grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia;
4. IRD Engineering;
5. Asocierea MGGP (lider) - Konsent - MGGP Engineering;
6. Asocierea Intecsa-Inarsa, SAU (lider) - Electroproiect, avand ca tert Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant compania Search Corporation.
Cele 6 oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termen-limita stabilit la data de 18 august 2025, ora 18:00.
![]() Lotul 2A Ditrau - Grinties face parte din Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, fiind parte a Autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|