Agenda Constructiilor
Duminica, 22 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MT: Finantare de 6,3 miliarde de lei pentru constructie Metrou M6 (1 Mai - Otopeni)
MT: Finantare de 6,3 miliarde de lei pentru constructie Metrou M6 (1 Mai - Otopeni)
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 29 Oct 2020 09:45
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport si METROREX S.A., in calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile alocate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, au incheiat, in data de 22 octombrie 2020, Contractul de finantare nr. 82 pentru proiectul „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)” Cod MySMIS 117704.
Proiectul „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)” consta in construirea unei noi linii de metrou conectata la actuala retea de metrou a Bucurestiului, care pleaca de la Linia 4 (M4) de la la statia 1 Mai si face legatura directa a Garii de Nord cu Aeroportul Otopeni precum si achizitia a 12 trenuri grele de metrou.
Noua linie de metrou va reduce timpul de calatorie prin reducerea numarului de transferuri necesare in prezent pentru a ajunge la Aeroportul Henri Coanda si va imbunatati traficul rutier prin reducerea numarului de vehicule utilizate pentru a traversa coridorul tinta, imbunatatind in acelasi timp calitatea mediului prin utilizarea ecologica mijloace de transport.
Contributia proiectului la indicatorii specifici din cadrul OS 1.4 va fi cresterea lungimii totale a liniilor de metrou noi construite cu 14,2 km, cresterea numarului de pasageri transportati cu metroul datorita implementarii si constructiei a 12 noi statii. De asemenea, este de asteptat ca ponderea transportului cu metroul in sistemul regional de transport public sa creasca de la 24% in 2016 la 27% 2022 datorita Magistralei 6.
Obiectivele generale ale proiectului M6:
1. Imbunatatirea calitatii si capacitatii transportului public la nivel local si regional;
2. Asigurarea conexiunii la Aeroportul International Henri Coanda;
3. Sprijinirea cresterii populatiei locale si a ocuparii fortei de munca;
4. Minimizarea efectelor negative asupra mediului;
5. Obtinerea costurilor de capital si de exploatare rezonabile.
Obiective specifice:
1. Reducerea timpului de calatorie intre Bucuresti (Gara de Nord) si Otopeni cu 39 de minute pana in 2023;
2. Imbunatatirea calitatii vietii pentru aproximativ 188.890 de persoane (zona de influenta a proiectului Bucuresti Nord + Otopeni);
3. Imbunatatirea retelei de transport prin furnizarea de 14,2 km de linie de metrou noua pana in 2023;
4. Cresterea ponderii modale a metroului in transportul public total cu 3% datorita implementarii proiectului M6;
5. Reducerea poluarii in Bucuresti Nord si Otopeni de la 4369 t CO2 / an in 2023 (anul de punere in functiune) la 21.817 t CO2 / an in 2053 (anul prognozat).
Magistrala 6 va avea un rol relevant in sistemul regional de transport, oferind metrou si acces usor la alte moduri de transport catre:
- doua gari: Gara de Nord (Gara de Nord) si Baneasa;
- doua aeroporturi: Aeroportul International Henri Coanda Otopeni si Aeroportul International Aurel Vlaicu Baneasa;
- punct cheie in traficul rutier: intersectia DN1 si soseaua de centura Bucuresti la statia Bruxelles;
- doua noduri majore de transport public local - la statiile Basarab si Montreal.
Proiectul va contribui la atingerea indicatorilor de program relevanti, dupa cum urmeaza:
- Indicatorul 2S102 „Pasageri transportati suplimentar ca urmare a implementarii proiectului” -35.205.000/an.
- Indicatorul 2S103 „Statii de acces nou construite prin proiect”12 statii.
- Indicator CO 15 - Transport urban: lungimea totala a liniilor de tramvai si de metrou noi sau imbunatatite prin constructia a 14,2 km de linie de metrou noua.
Valoarea totala a proiectului este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totala eligibila aprobata - 2.360.297.240 lei este asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15% in valoare de 416.523.042 lei va fi finantata din bugetul beneficiarului).
Perioada de implementare a Proiectului este de 155 luni, cu termen de finalizare 15.11.2026.
 
ALLBIMBIMTotalEnergieshilti
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
concelex
MAKITA
KADRA
CONCEPT STRUCTURE
Daikin
theda mar
SSAB
AED
TECNIC
GEWISS
Eco Garden Construct
ERBASU CONSTRUCT
Arduro
EURO BUILD
strabag nivel 1
Ubitech
Acvatot 2019
quadratum
EDIT-Structural
leviatan
SIGM
noark
BogArt
MCA
ELECTROGRUP

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor