Podul Braila-Tulcea a intrat in procedura finala de receptie la terminarea lucrarilor |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 24 Iun 2025 16:12 |
![]() "De la momentul la care am dat in trafic acest pod au fost inregistrate nu mai putin de 4 milioane de treceri, adica 4 milioane de masini au trecut Dunarea pe acest pod. A fost constituita echipa care, dupa realizarea receptiei, va prelua sarcina de asigurare a mentenantei si intretinerii constructiei, aflata in coordonarea DRDP Buzau. Am fost si eu, zilele trecute si am luat la pas toate zonele si incintele constructiei, am transmis, totodata, membrilor Comisiei de receptie sa faca o verificare minutioasa si responsabila a obiectivului. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea acesteia in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu.
Investitia a presupus amenajarea a 23 km, dintre care 17 km sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 km.
![]() Podul are trei deschideri: una principala (de 1.120 metri) si doua laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de cealalta sunt prevazute doua viaducte de acces cu o lungime de cate 110 metri fiecare. Drumul principal are doua benzi pe sens si leaga judetele Braila si Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin are o banda pe sens, cu o lungime de 4,3 km. In rest, sunt realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.
Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului. Pilonul Braila este construit pe 72 piloti forati la 40 metri, iar la pilonul Tulcea pe 72 piloti de 38 metri.
Pentru construirea podului au fost folositi peste 200.000 de mc de beton armat si 25.000 de tone de otel beton.
![]() La acest Pod a fost montat si functioneaza un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor structurii, inclusiv a tablierului metalic si a cablurilor. Cablurile sunt fi izolate pe exterior cu o protectie care asigura etanseitatea, iar aerul din interior este fi permanent dezumidificat si monitorizat astfel incat sa se asigure un mediu anticoroziv.
Pentru a asigura durabilitate si protectie anticoroziva ridicata, tablierul este si el dezumidificat in interior. Anumite rigidizari longitudinale vor sunt utilizate drept canale pentru distributia aerului dezumidificat in spatiul intern al tablierului. Un sistem de senzori monitorizeaza asigurarea pastrarii starii de umezeala din caseta sub nivelurile ce provoaca oxidarea. Se va mentine o umiditate relativa sub 40%, pentru a nu exista coroziune si pentru a permite circulatia pe pod in siguranta, in orice anotimp.
Structura podului este alcatuita din 86 de segmente de tablier metalic. Acestea formeaza structura suprafetei de rulare a podului de la Braila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la santierul naval Braila.
![]() In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Focsani - Braila - Tulcea - Constanta, drum planificat sa conecteze Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.
Podul peste Dunare de la Braila a fost deschis oficial la de 6 iulie 2023, dupa o perioada de proiectare si executie de 5 ani. Constructia a fost edificata de asocierea italiano-japoneza Webuild (fosta Astaldi) - IHI Infrastructure Systems.
Italrom Inginerie Internationala, recent achizitionata de Egis, a contribuit la supervizarea proiectarii si executiei podului in cadrul unei asocieri condusa de Metroul SA, impreuna cu Sistema si Arex, formand o echipa de ingineri romani si italieni. Serviciile de supervizare vor continua pe parcursul unei perioade de garantie de 10 ani, care incepe dupa receptia lucrarilor.
|