PORR Romania desemnata sa construiasaca Autostrada Timisoara-Moravita (Lotul 2) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 08 Iul 2025 09:13 |
![]() Proiectantii si constructorii au la dispozitie 2,97 miliarde lei (fara TVA) si 48 de luni (12 luni etapa de proiectare si 36 luni pentru executie) pentru finalizarea acestui nou lot de autostrada, cu o lungime de 33,49 km, a anuntat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. Finantarea va proveni din Programul Transport 2021-2027 si de la bugetul de stat.
Lucrarile includ constructia unui pod de 550 de metri peste CF124 (Timisoara - Resita) si peste DN 58B, a doua noduri rutiere (pe DN 58B - la Voiteg si la Moravita), a doua spatii pentru servicii, a doua parcari de scurta durata, precum si a unui Centru de Intretinere si Coordonare. Toate spatiile de servicii si parcarile de scurta durata vor fi dotate cu infrastructura necesara amplasarii unor statii pentru incarcarea autovehiculelor electrice (minimum 6 statii electrice in fiecare facilitate.
Studiul de fezabilitate al proiectului autostrazii Timisoara - Moravita a fost elaborat de asocierea Search Corporation - Egis Romania SA, iar studiul geotehnic a fost elaborat de compania Formin SA.
![]() Noua oferte, depuse la licitatia pentru Lotul 1, Remetea Mare - Jebel
La licitatia pentru Lotul 1 (Remetea Mare - Jebel), cu o lungime de 35,67 km, au fost depuse 9 oferte, care se afla in evaluare pana la data-limita de 31 iulie 2025, ora 18:00. Contractul are o valoare estimata cuprinsa intre 5,65 miliarde lei si 6,16 miliarde lei (fara TVA), 40% din finantare fiind asigurata din Programul Transport 2021-2027. Durata alocata constructiei este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie. Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv 23 de lucrari de arta (printre care un pod nou peste raul Timis, cu o lungime de aproximativ 1.153 metri), un Centru de Intretinere si Coordonare, doua parcari de scurta durata (cu minimum 6 statii de incarcare pentru autoturismele electrice), precum si 4 noduri rutiere, la Remetea Mare (A1), Albina (DJ 592), centura Timisoara Sud si Padureni (DN 59).
Cele 9 oferte au fost transmise de:
1. Webuild Spa - Milano, cu subcontractantii Luxten Lighting Company, Geostud, Lajedo, Pirotehnic OSB, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", S.I.Te. Instalatii, Construction & Pipeline Services, Vertatel International, TOP RMR Construct, Systra SpA, Pini Group si Elektra Invest;
2. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret AS, cu subcontractantii Elektra Invest, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, Prospect Drill, Prospect Technical Studies, Eckon Cei, Green Collective, Terra Silva, Baxcom, Sixense Solutions, Dineng Dev, Primacons Group si 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SpA;
3. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS, avand ca tert sustinator grupul Quadrante Engenharia e Consultoria si ca subcontractanti companiile Pirotehnic OSB, Eco Geodrum, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Cons Electrificarea Instal, WBW Logistic, Derom Total, Troia Premium Construct, Toro Tech Construct, Eckon Cei, Zoork si Quadrante Viaponte Proiectare si Consultanta;
![]() 4. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS (lider) - CBI Constructii, Turism & Investitii, cu subcontractantii Mega Mühendislik Müsavirlik AS, SD Green Group, Terra Silva, Pirotehnic OSB, General Survey Corporation, Prospect Technical Studies, Infravis, CBI Constructii, Turism & Investitii, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Vertatel International, Vio-Top, Microcip Electronics si San Electroterm Grup;
5. Asocierea Drum Asfalt (lider) - Automagistral-Pivden, cu subcontractantii HVID Consulting Group, Grafic Tends, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Precon Transilvania, EPC - Consultanta de Mediu, Sixense Solutions, Terra Silva, Construction & Pipeline Services, Elektra Invest, Eckon Cei, Citadina 98, Danavi, Selina, Studio Corona Civil Engineering, Terratest Geotehnic SA si Automagistral Pivden Ro;
6. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta, cu subcontractantii Elektra Invest, Topo Design Solutions, Activ Proiectare Infrastructura, Altinok Consulting Engineering Inc., Emay Uluslararasi Mühendislik ve Müsavirlik AS, Muzeul Olteniei Craiova, Terra Silva, Geostud, Rotary Constructii Mentenanta, Pirotehnic OSB, Eckon Cei si Eco Geodrum;
7. Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret AS (lider) - Gunal Insaat Ticaret ve Sanayi AS, cu subcontractantii Elektra Invest, Vertatel International, Terra Silva, Geostud, Ria Design Consulting, Danavi, Yuksel Proje AS si Muzeul Judetean Satu Mare;
8. Asocierea Nurol Construction (lider) - Nurol Insaat ve Ticaret AS, avand ca terti sustinatori grupurile Tanjant Mühendislik ve Müsavirlik AS si Duygu Taahhüt ve Insaat AS, si ca subcontractanti companiile San Electroterm Grup, Drumuri si Poduri Banat, Vertatel International, Pirotehnic OSB, Green Collective si Muzeul Olteniei Craiova.
9. Asocierea Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi (lider) - Danlin XXL - Groma Hold Ltd - Evropeiski Patishta - Frasinul, cu subcontractantii Danavi, Vertatel International, Consitrans, Constructii Feroviare Mures SA, Sixense Solutions, Via Design, Epser Ltd, Eckon Cei, Euro Envirotech si Institutul de Arheologie "Vasile Parvan".
|