SELINA: Proiecte active de 900 milioane euro si noi planuri de dezvoltare |
Infrastructura Publicat de Ovidiu Stefanescu 08 Iul 2025 06:25 |
![]() Grupul Selina are in desfasurare lucrari in toate regiunile tarii, de la drumuri expres si centuri metropolitane la modernizarea cailor ferate si proiecte edilitare, si mizeaza pe consolidarea pozitiei in topul antreprenorilor generali din constructii. Cu o abordare integrata si orientare catre inovatie, compania urmareste sustenabilitatea pe termen lung si parteneriate solide in sectorul public si privat.
- La ce proiecte de infrastructura de transport (rutier, feroviar, fluvial) lucrati in aceasta perioada si ce ne puteti spune despre acestea?
- In prezent, grupul de firme Selina este implicat intr-o serie de proiecte majore de infrastructura de transport rutier si feroviar. Printre cele aflate in desfasurare se numara lotul 3C2 Chiribis - Biharia al Autostrazii Transilvania, un obiectiv important care va asigura o infrastructura rutiera vitala pentru conectivitatea regionala. Tronsonul, cu o lungime de 28,5 km, include 18 lucrari de arta - 7 poduri si 11 pasaje - si are un termen de executie de 24 de luni.
Totodata, urmeaza sa demaram lucrarile la primul lot (33,7 km) al Drumului Expres Arad - Oradea, la care se adauga drumul de legatura (5,3 km) cu DN 79 (Salonta). Avem la dispozitie 24 de luni din momentul in care vom primi ordinul de incepere a lucrarilor, iar pe traseu vor fi construite un pasaj (727 metri) peste calea ferata si DC77, doua parcari (fiecare prevazuta cu 3 statii de incarcare pentru autoturismele electrice) si patru noduri rutiere.
De asemenea, compania noastra deruleaza lucrari de modernizare a caii ferate, de tip "Quick Wins", pe tronsoane care apartin Regionalelor Cluj si Brasov, proiecte care vor duce la ridicarea restrictiilor de viteza, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si a cresterii sigurantei si confortului calatorilor.
Portofoliul total de proiecte active se ridica la o valoare estimata de aproape 900 de milioane de euro, acoperind un orizont de executie si livrare de 2-3 ani, in functie de complexitatea fiecarui obiectiv. Acest portofoliu include atat proiecte in faza incipienta, cat si proiecte aflate in derulare sau aproape de finalizare.
![]() - Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- In prima jumatate a anului 2025, am inregistrat o evolutie pozitiva, caracterizata prin cresterea volumului de contracte semnate, in special in zona proiectelor de infrastructura rutiera si constructii civile. Pentru a doua parte a anului, estimam o mentinere a ritmului de crestere, cu accent pe implementarea proiectelor deja contractate si participarea la noi licitatii, care vor asigura dezvoltarea grupului de firme si pe viitor. In perspectiva 2026-2030, ne propunem sa continuam extinderea activitatii la nivel national si regional, urmarind consolidarea prezentei in proiecte de infrastructura majora.
![]() - Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si cum credeti ca se va dezvolta infrastructura Romaniei pe termen scurt si mediu, avand in vedere reducerea cotei finantarilor europene (la 40% pentru proiectele din perioada 2021-2027), dar si disponibilitatile bugetare limitate?
- In 2025, ne asteptam ca investitiile in infrastructura sa continue intr-un ritm sustinut, in special datorita angajamentelor asumate prin PNRR, alocarile prin acest program continuand sa fie o sursa majora de finantare pentru acest tip de proiecte. Totusi, reducerea cotei de cofinantare din fonduri europene la 40% si presiunea pe bugetul national pun o presiune semnificativa pe autoritati in ceea ce priveste asigurarea surselor complementare de finantare. Pe termen scurt si mediu, Romania are o fereastra de oportunitate pentru a realiza un salt calitativ in infrastructura de transport, dar atingerea acestui obiectiv depinde de capacitatea administrativa de pregatirea si implementarea rapida a proiectelor, atragerea de surse alternative de finantare si de stabilitate pe plan politic.
Este nevoie de o abordare mult mai integrata si predictibila in ceea ce priveste finantarea si implementarea marilor proiecte de infrastructura. Colaborarea intre sectorul public si cel privat ar putea deveni o solutie viabila, dar numai dupa reforme institutionale clare si garantarea unui climat investitional stabil.
![]() - Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Industria de profil traverseaza o perioada intensa din punct de vedere al volumului de lucrari, dar si extrem de provocatoare. Din perspectiva noastra, principalele dificultati actuale sunt deficitul de forta de munca calificata, din cauza migratiei externe si a lipsei de formare profesionala adaptata nevoilor actuale, care fac recrutarea tot mai dificila. De asemenea, preturile pentru o serie de materiale esentiale raman volatile, ceea ce complica bugetarea proiectelor si impune reechilibrari frecvente ale contractelor. Totodata, termenele de plata mari in contractele publice, intarzierile in rambursarea sumelor din fonduri europene si nevoia de prefinantare din partea constructorilor afecteaza stabilitatea financiara a firmelor. In ciuda acestor provocari, ramanem increzatori ca, printr-o colaborare mai eficienta intre sectorul public si privat si prin masuri de reforma institutionala, industria constructiilor poate deveni un motor esential de dezvoltare economica si modernizare a tarii noastre.
![]() - Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Consideram ca resursa umana este elementul central al activitatii noastre, motiv pentru care investim constant in dezvoltarea profesionala a echipei. Oferim acces la programe de perfectionare, cursuri de specialitate si tehnologii moderne care sustin eficienta in gestionarea si optimizarea proiectelor. In plus, expunerea la un portofoliu divers si complex de lucrari le ofera colegilor nostri oportunitati reale de invatare si acumulare de experienta, contribuind astfel la evolutia profesionala pe care si-o doresc. Un pilon important al strategiei noastre este si modernizarea continua a parcului auto si de utilaje, indispensabile pentru desfasurarea activitatii in conditii de eficienta si siguranta.
Digitalizarea reprezinta, la randul ei, o prioritate esentiala. Suntem constienti de impactul pozitiv al solutiilor digitale in organizarea si desfasurarea proiectelor, acestea fiind esentiale pentru respectarea termenelor de executie, a cerintelor tehnice si a bugetelor asumate. In paralel, ne concentram pe consolidarea pozitiei noastre ca furnizor complet de servicii in domeniul constructiilor de infrastructura rutiera si feroviara. Avand in vedere directiile strategice europene privind extinderea si modernizarea retelelor de transport, vedem aici o oportunitate majora de dezvoltare si contributie activa la conectivitatea si mobilitatea regionala.
|