UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Iul 2025 12:21 |
![]() Pe Sectiunea Sud, tronsonul 1 Mai - Tokyo, cele doua TBM-uri, "Sfanta Maria" si "Sfanta Ana" inainteaza in executia celor doua tuneluri, catre viitoarea statie de metrou Aeroport Baneasa, pe directia catre 1 Mai. Cu pornire de la viitoarea statie de metrou Tokyo, TBM "Sfanta Maria" a realizat 400,11 metri de tunel pe Linia 2 si a montat 262 de inele din 602, iar TBM "Sfanta Ana" a realizat peste 115 metri de tunel si a montat 72 de inele din 600 pe Linia 1.
Potrivit Metrorex, la viitoarea statie de metrou Aeroport Baneasa s-au excavat 35.528 mc si s-au betonat 3.160 mc, iar la interstatia Aeroport Baneasa - Gara Baneasa au fost realizati 94 de piloti. Circa 30.241 mc au fost excavati la viitoarea statie de metrou Gara Baneasa si au fost betonati 3.668 mc. La interstatia Gara Baneasa - Piata Montreal s-au excavat 2.501 mc.
La viitoarea statie de metrou Piata Montreal s-au executat 58 de panouri de pereti mulati din 62 si 917 piloti plastici din 933. Pentru accesul A, au fost executati 110 piloti din 120.
La viitoarea statie Expozitiei s-au executat 693 metri de grinda de ghidaj si 100 de panouri de pereti mulati, dintr-un total de 102. S-au realizat 9 pereti mulati plastici si 591 piloti plastici. Au fost excavati 21.927 mc si s-au betonat 2.163 mc. La viitoarea interstatie Expozitiei - Pajura au fost betonati 290 mc.
![]() Pentru viitoarea statie de metrou Pajura s-au executat 11 barete si 210 piloti forati pentru Accesul A, iar la statia de metrou 1 Mai (existenta) continua lucrarile de relocare a utilitatilor.
Antreprenor general al lucrarilor pe sectiunea Sud, 1 Mai - Tokyo, este asocierea de constructori Alsim Alarko - Makyol, din Turcia, iar lucrarile la statii si tuneluri inainteaza in ritm sustinut. Sectiunea are un traseu de 6,6 km si, pe langa statia 1 Mai (existenta), cuprinde sase statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si Tokyo. Contractul de executie semnat cu asocierea Alsim Alarko - Makyol are valoarea de 1,2 miliarde lei (fara TVA). Lucrarile de constructii au indeput in decembrie 2023 si se estimeaza ca vor fi finalizate pana in anul 2028. Proiectantul structurii este compania Concept Structure.
Pe Sectiunea Nord, Tokyo - Aeroport Otopeni, continua lucrarile conform graficului de executie stabilit. Astfel, conform datelor Metrorex, la viitoarea statie Ion I.C. Bratianu s-au realizat 9 panouri pentru accesuri A+B si grinda de ghidaj aferenta de 116 metri liniari, s-au armat 3 ploturi din planseul superior si s-au betonat alte doua ploturi. S-au excavat aproximativ 4.100 mc sub planseul superior si s-au executat 8 din cele 16 panouri pereti plastici. S-au executat 6 puturi de epuizment si s-au echipat alte 3.
![]() La viitoarea statie de metrou Aeroport Otopeni s-au excavat pentru planseul superior 7.500 mc si s-a realizat grinda de ghidaj de 250 metri liniari/ statie si grinzi de ghidaj pentru barete. S-au realizat 37 panouri pereti mulati si 19 barete cu stalpi metalici aferenti, s-au betonat 1.400 mp cu beton egalizare plot 8 si s-au armat 126 tone pentru plotul 8 al planseului superior.
Antreprenor general al lucrarilor pe Sectiunea Nord este asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat ve Taahhüt AS - Somet SA, iar proiectanti sunt 3TI Progetti si TPF Ingenieria.
Magistrala 6 de metrou va avea 12 statii noi, un traseu total de 14,2 km de cale dubla, pe care vor circula 12 trenuri noi si moderne. Sectiunea Nord (Lotul 1.2) reprezinta segmentul cuprins intre statiile Tokyo si Aeroportul Otopeni, are un traseu de 7,6 km si va cuprinde sase statii noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni. Contractul de proiectare si executie a fost semnat in mai 2023, avand valoarea de atribuire de 1,28 miliarde lei (fara TVA).
Proiectarea si serviciile de supervizare a santierului M6 sunt asigurate de consortiul international Padeco Co., Oriental Consultants Global Co., Ltd. si Metroul SA. Proiectul Magistralei 6 beneficiaza de finantare de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile, printr-un credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).
|