Avi Compact estimeaza pentru 2025 o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 10%, mizand in special pe segmentul corporate, unde companiile planuiesc sa inlocuiasca echipamentele vechisi ineficiente, in vederea reducerii costurilor operationale. Specialistii companiei anticipeaza o crestere medie a pietei HVAC (incalzire, ventilatie, aer conditionat) de maximum 5% in 2025, sub nivelul inregistrat in ultimii doi ani, cand evolutiile au fost de 10%-15%. Lipsa de predictibilitate din acest an, liberalizarea treptata a preturilor la energie si contextul geopolitic sunt factori care pot afecta negativ evolutia industriei. In ciuda acestora, sectorul HVAC a inregistrat o crestere constanta in ultimii cinci ani, sustinuta in mare parte de fondurile europene nerambursabile si programele guvernamentale. “Piata rezidentiala este estimata sa creasca si in 2025 cu aproximativ 5%, in special datorita inlocuirii aparatelor de climatizare invechite. Consumatorii se orienteaza spre echipamente cu eficienta energetica ridicata si functii avansate, precum purificarea aerului si conectivitatea Wi-Fi, peste 60% dintre aparatele achizitionate vor fi din gama medie de pret”, explica Marian Pandele, Director Executiv Avi Compact.
Pentru segmentul corporate, se estimeaza o crestere de 5-7%, sustinuta in special de cererea venita din domeniul logistic si comercial. Peste 80% dintre comenzile preconizate vor viza chillere de noua generatie, capabile sa asigure climatizarea eficienta indiferent de temperatura exterioara.
"Ne asteptam in acest an si la o crestere a cererii pentru mentenanta corectiva. De aceea, din aceasta primavara, recomandam clientilor sa efectueze mentenanta preventiva, pentru a evita problemele in perioadele de varf si pentru a prelungi durata de viata a echipamentelor. In plus, aceasta practica reduce consumul de energie – un beneficiu valabil si pentru clientii rezidentiali. Estimam ca mentenanta va contribui cu aproximativ 25% la cifra de afaceri”, adauga Marian Pandele.
Totodata, Avi Compact estimeaza o majorare cu 10% a tarifelor pentru serviciile de montaj si mentenanta, pe fondul cresterii cheltuielilor generate de eliminarea facilitatilor fiscale pentru sectorul constructiilor si a cresterii salariului mediu.
Incepand cu luna aprilie, Avi Compact adauga un nou brand in portofoliu: Mitsubishi Heavy, ceea ce va implica extinderea echipei de ingineri si tehnicieni. Noul brand este recunoscut pentru solutiile de climatizare si ventilare destinate cladirilor de mari dimensiuni, spatiilor comerciale si hotelurilor. Compania estimeaza ca acest brand va detine o cota de 5% din vanzarile din 2025.
Distributia cotei de piata pentru brandurile din portofoliul Avi Compact in 2025 va fi urmatoarea: Daikin (70%), Samsung (25%) si Mitsubishi (5%).
Avi Compact a incheiat anul trecut cu o crestere record a cifrei de afaceri, de aproximativ 30%, cea mai mare din istoria companiei. Sezonul de vara a adus cele mai mari vanzari din segmentul corporate si rezidential de la infiintarea companiei.
Printre cele mai importante proiecte realizate in ultimele 12 luni se numara un proiect de referinta pentru First Bank, care a presupus reabilitarea completa a sistemului de climatizare si BMS pentru cladirea centrala a bancii (P+14). Lucrarile s-au desfasurat non-stop, fara a afecta activitatea institutiei. Alte proiecte relevante includ modernizarea sucursalelor BCR si furnizarea de echipamente pentru climatizarea halelor de baterii pentru stocarea energiei, detinute de compania Monsson. Avi Compact este de 15 ani cel mai mare distribuitor Daikin din Romania si una dintre cele mai importante companii din sectorul HVAC.
|