Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
25 Aug 2025 06:00
|
 Vanzarile Schneider Electric raportate pentru al doilea trimestru al anului 2025 au fost de 10,011 miliarde euro, in crestere organica de 8,3% fata de perioada de referinta. Divizia de produse electrice (cu o pondere de 48% din veniturile celui de-al doilea trimestru) a reusit o majorare de 2% a incasarilor. Rezultatele s-au imbunatatit cu un procent de o singura cifra in domeniul gestionarii energiei, o crestere buna reusind divizia de produse de distributie electrica, inclusiv oferte conectabile, in multe segmente si zone geografice. Raportul mai arata ca a existat o contributie semnificativa din partea cresterii produselor pe pietele finale din India, partial compensata de slabiciunea sectorului cladirilor rezidentiale, in principal in America de Nord si in unele parti din Europa de Vest. Veniturile din produse pentru automatizarea industriala au scazut cu un procentaj de o singura cifra, in contrast cu oferta si zona geografica, pe masura ce recuperarea progresiva a cererii in automatizarea discreta continua sa se manifeste pregnant. Pe segmentul de sisteme (33% din venituri) rezultatele au crescut organic cu 17%, o evolutie excelenta avand segmentul de management al energiei, cu accent pe centrele de date. In ceea ce priveste automatizarile industriale, dinamica a fost determinata de calendarul de executie a proiectelor pe pietele de automatizare de proces si hibrida, in timp ce vanzarile pe pietele de automatizare discreta au ramas aproape neschimbate. Divizia de software si servicii (19% din venituri) a reusit o crestere organica de 11%, din care software si servicii digitale (7% din vanzarile trimestriala) au sporit cu 10%, iar serviciile de teren (12% din cifra de afaceri) cu 12%. Cresterea veniturilor recurente anualizate, in cuantum de 12% a fost determinata de vanzari suplimentare puternice catre clientii existenti, in timp ce performanta solida a canalului de distributie a dus la o dinamica buna a numarului de clienti noi. Schneider a inregistrat, de asemenea, o majorare a veniturilor in sectoarele energie si produse chimice (E&C), bunuri de larg consum (CPG) si stiintele vietii, asigurata de adoptarea deosebit de puternica a SaaS. Conducerea grupului a afirmat ca in prima jumatate a anului, au fost atinse niveluri-record ale vanzarilor si profiturilor, iar grupul ramane bine pozitionat pentru a beneficia de oportunitatile de pe pietele finale, gratie portofoliul cuprinzator si propunerii de valoare diferentiata, aflata la convergenta electrificarii si automatizarii, posibila datorita AI si aplicatiilor software avansate. In ceea ce priveste piata nationala, Schneider Electric Romania a raportat pentru 2024 vanzari de 613,38 milioane de lei, in crestere de la 577,42 milioane de lei, cat a fost cifra de afaceri in anul anterior.
|