Agenda Constructiilor
Joi, 12 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - BOSCH: Vanzari de 529 milioane euro in 2024, la aniversarea a 30 de ani in Romania
BOSCH: Vanzari de 529 milioane euro in 2024, la aniversarea a 30 de ani in Romania
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 11 Iun 2025 15:13
Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2024 cu vanzari consolidate in valoare de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) in Romania, inregistrand o crestere de 2,6%, in ciuda conditiilor dificile ale pietei. Vanzarile totale nete de 11,9 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro) din Romania, inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, s-au mentinut la un nivel similar cu anul precedent. "In anul fiscal 2024, Bosch a inregistrat o performanta constanta in Romania, in ciuda unui mediu economic si politic plin de provocari, urmand o strategie centrata pe tehnologie, sustenabilitate si inovatie in toate operatiunile sale din tara: productie, cercetare si dezvoltare, vanzari si servicii", a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL si reprezentantul Grupului Bosch in Romania. 
In 2024, Bosch a sarbatorit 30 de ani de prezenta continua si de succes pe piata locala. "In prezent, Bosch in Romania reprezinta un jucator cheie in industria romaneasca, avand in vedere utilizarea tehnologiilor de ultima ora, dar si un angajator de top, un partener de incredere pentru sistemul educational si pentru comunitatile locale prin activitatile sale de responsabilitate sociala corporativa si propria fundatie, infiintata acum 5 ani", a adaugat Boldijar.
Numarul de angajati din cadrul Bosch in Romania a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320, cu o usoara scadere (de 1,9%) fata de anul precedent. Bosch a investit in 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) in Romania, in principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj si Blaj, precum si in R&D.
 
 
"Pentru a valorifica potentialul viitor pe termen lung, Bosch va continua sa dezvolte expertiza locala in Romania, cu accent pe inovatie si sustenabilitate", a adaugat Boldijar.
In primul trimestru al anului 2025, Bosch a reusit sa-si sporeasca cifra vanzarilor anuale cu 4 procente la nivel global. De asemenea, compania a avut un inceput bun si in Romania in 2025, cu o usoara crestere a vanzarilor fata de 2024. Cu toate acestea, pentru anul fiscal in curs, Bosch preconizeaza in continuare doar o crestere economica globala moderata, de 2 pana la 2,5 procente si estimeaza ca economia globala nu va incepe sa ia avant pana in 2026. In Romania, Bosch prevede o evolutie modesta pentru 2025, din cauza mediului de piata provocator. "Desi ne asteptam la un an dificil si in Romania din cauza situatiei actuale, Bosch continua sa gestioneze turbulentele din industria auto din ultimii ani si ramane dedicata pietei locale", a continuat Mihai Boldijar.
 
Angajamentul fata de calitate, eficienta si sustenabilitate in productie
Unitatile de productie Bosch din Blaj si Cluj si-au continuat si in 2024 angajamentul pentru calitate, eficienta si sustenabilitate. Unitatile de productie din Blaj au facut progrese semnificative pentru reducerea consumului de energie, economisind 1.042 MWh, si au reusit sa dubleze productia de energie verde fata de anul precedent prin extinderea sistemului fotovoltaic pe acoperisurile a doua cladiri suplimentare, generand astfel 641 MWh. In plus, unitatea Bosch din Blaj a continuat sa isi dezvolte capacitatea de productie in 2024 prin extinderea utilajelor din cadrul diviziei Tehnologie industriala si prin optimizarea liniilor pentru senzori de gaz NoX de generatia a treia. Incepand cu anul 2025, activitatile diviziei Tehnologie industriala vor fi conduse de noua entitate juridica Bosch Rexroth SRL, in timp ce Bosch Automotive SRL va continua productia pentru sectorul auto. Aceasta tranzitie va permite companiei Bosch Rexroth sa opereze mai eficient pe piata din Romania. In plus, unitatea din Blaj este implicata in proiecte educationale, cum ar fi Centrul de calificare, in cadrul caruia angajatii obtin certificate eliberate de Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii. De asemenea, programul de scoala duala include o noua specializare, cea de operator montator subansamble, iar parteneriatul cu Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia continua prin programul universitar dual, program esential pentru piata muncii din regiune.
 
 
In plus, fabrica Bosch din Cluj, care produce din 2013 unitati de control electronice de inalta calitate pentru sporirea sigurantei in trafic si confortul in timpul sofatului, a livrat clientilor sai internationali peste 500 de milioane de unitati de control electronice. Concentrandu-se pe eficienta energetica, panourile solare ale fabricii din Cluj au generat in 2024 5.660 MWh, reprezentand aproximativ 11 procente din cererea totala de energie electrica si contribuind la o reducere anuala a consumului de energie cu 4.672 MWh, in combinatie cu o pompa de caldura instalata in 2021. De asemenea, un sistem modern de gestionare a deseurilor asigura sortarea eficienta a fluxului de deseuri, optimizand atat logistica, cat si fluxul de lucru al angajatilor. Intre timp, fabrica continua sa integreze solutii de automatizare de ultima ora, inclusiv roboti si co-roboti, pentru a spori eficienta productiei si a sustine un viitor digitalizat si sustenabil. In plus, fabrica Bosch din Cluj este un pionier in materie de educatie duala in Romania. De la lansarea sa in 2014, peste 500 de elevi au beneficiat de program, cu o rata medie de retentie de 85 de procente. In plus, programul pilot Bright Students @ Bosch, inspirat din modelele de educatie duala din strainatate si dezvoltat in parteneriat cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, va avea anul acesta prima serie de absolventi specializati in inginerie si Industrie 4.0, cu expertiza avansata.
 
 
Contributie la mobilitatea viitorului prin activitati de cercetare si dezvoltare
Centrul de inginerie Bosch din Cluj, infiintat in 2013, joaca un rol important in transformarea continua a sectorului mobilitatii. Folosind expertiza in materie de software, hardware, inginerie mecanica si fiabilitate si planificarea vanzarilor, centrul contribuie in mod semnificativ la dezvoltarea de produse si servicii de ultima ora care utilizeaza inteligenta artificiala (IA) in cadrul solutiilor de conducere automatizata, mobilitate electrica si mobilitate conectata. Cu o forta de munca de aproximativ 1.700 de angajati, centrul este un element cheie pentru portofoliul de proprietate intelectuala Bosch, generand peste 100 de inventii anual. Printre realizarile cheie recente se numara transformarea competentelor in inginerie pe baza de date, responsabilitate crescuta in aplicatiile de inginerie bazata pe date si imbunatatirea vizibila a eficientei si produselor prin integrarea IA. In 2024, Centrul de inginerie Bosch din Cluj a inaugurat a doua cladire moderna de birouri la Cluj-Napoca, o investitie care subliniaza angajamentul pe termen lung al companiei Bosch fata de Romania. Ca parte a acestui angajament, centrul a dezvoltat trei programe de master si patru cursuri universitare in colaborare cu Universitatea Tehnica si Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.
 
 
Bosch isi consolideaza activitatea din domeniul serviciilor la Timisoara 
In 2024, Bosch a continuat sa consolideze rolul strategic al Centrului de solutii de business si tehnologie din Timisoara, oferind Grupului Bosch si clientilor externi servicii de top. Prin investitii continue in tehnologie, oameni si parteneriate locale, centrul, care functioneaza prin doua entitati juridice: Bosch Service Solutions SRL si Bosch Global Business Services SRL, contribuie activ la atingerea obiectivelor globale in materie de digitalizare si excelenta operationala. Bosch Service Solutions se concentreaza pe automatizarea inteligenta a proceselor prin integrarea tehnologiilor IA si a celor de flux de lucru digital. Divizia urmeaza doua directii principale: optimizarea serviciilor in materie de software pentru automatizare si eficienta si dezvoltarea de produse proprii adaptate nevoilor pietei. Aceste inovatii sporesc performanta operationala si imbunatatesc experienta utilizatorului. In plus, Bosch Global Business Services din Timisoara, cel mai mare centru de servicii Bosch la nivel mondial, a avut o contributie semnificativa la cresterea cu 8 procente a afacerii diviziei. In 2024, divizia a continuat sa se bazeze pe capacitatile operationale si a introdus noi linii de afaceri, cum ar fi Finante corporative, Raportare si Trezorerie. Divizia din Timisoara se mandreste cu un rating de satisfactie a clientilor de 4,6 din 5. In plus, Bosch Global Business Services a incheiat in 2025 un parteneriat strategic cu Universitatea de Vest din Timisoara, care isi propune sa faca o punte intre mediul academic si industrie, incurajand digitalizarea si inteligenta artificiala.
 
 
Dezvoltarea sectoarelor de activitate Bosch 
In sectorul de activitate Mobilitate, divizia Mobility Aftermarket a inregistrat din nou o crestere de doua cifre in Romania in anul 2024. Factorii cheie de succes sunt reprezentati de consolidarea relatiilor de afaceri cu distribuitorii strategici, precum si de cursuri de instruire tehnica si programe de management pentru service-uri auto. Piesele de schimb auto Bosch sunt apreciate de multe companii din programul de loialitate eXtra (extra-premii.ro), in cadrul caruia service-urile auto si magazinele de piese de schimb pot castiga recompense de stimulare. Reteaua Bosch Car Service, cu peste 80 de service-uri auto in Romania, este foarte apreciata pentru profesionalismul tehnicienilor sai, pregatiti sa utilizeze cele mai noi tehnologii auto.
In sectorul Tehnologie pentru constructii si energie, divizia Bosch Home Comfort din Romania a reusit sa atinga o crestere de peste 70 de procente fata de 2023, in ciuda conditiilor incerte de pe piata HVAC si a afacerilor extrem de competitive din domeniul proiectelor. Factorii de crestere au fost solutiile de incalzire industriala oferite mai multor municipii din tara, dezvoltarea in domeniul sistemelor de racire si o evolutie constanta a solutiilor pe baza de gaze naturale, cel mai provocator sector al pietei de incalzire.
In sectorul Bunuri de larg consum, divizia Scule electrice Bosch a inregistrat in 2024 o crestere moderata a vanzarilor. Divizia a continuat sa raspunda nevoilor clientilor prin lansarea de produse noi, cum ar fi categoriile de scule electrice profesionale Bosch pentru gradina sau sculele de mana. De asemenea, divizia a lansat anul trecut magazinul online oficial www.bosch-shop.ro, dedicat sculelor electrice profesionale, pentru casa si gradina, aparatelor de masura si accesoriilor. In 2025, divizia Scule electrice Bosch intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata prin lansarea de noi produse si inovatii, in special in segmentele de scule electrice si dispozitive de masura Bosch Professional. Un exemplu este noua gama de dispozitive de masura si testare „Bosch Electrical Testing”, dedicata electricienilor. In plus, BSH Electrocasnice, care a vandut peste 7,5 milioane de electrocasnice pe piata romaneasca incepand din 1999, si-a mentinut in 2024 pozitia de lider in cadrul categoriilor cheie datorita calitatii superioare a produselor, punand accent pe digitalizare si conectivitate prin Home Connect. Campania globala #LikeABosch a continuat, promovand tehnologii care motiveaza utilizatorii. In 2025, BSH va lansa noi produse axate pe economisirea timpului si eficienta energetica, inclusiv frigiderul-congelator Green Collection realizat din materiale sustenabile, plite pe gaz cu control precis al flacarii, friteuze cu aer si aspiratoare robot.
In sectorul Tehnologie industriala, divizia de vanzari Bosch Rexroth a incheiat anul fiscal 2024 cu rezultate similare cu cele de anul precedent, inregistrand o dezvoltare foarte buna in materie de hidraulica industriala. Impreuna cu partenerii sai certificati, divizia contribuie la reducerea costurilor de operare pentru utilizatorul final, oferind produse de inalta calitate in domeniile hidraulicii industriale, aplicatiilor hidraulice mobile, tehnologiei miscarii liniare, al actionarilor si comenzilor electrice si al tehnologiei de asamblare.
 
 
Grupul Bosch: perspective si directie strategica pentru anul 2025
Grupul Bosch continua cu strategia sa ambitioasa 2030 pentru a-si consolida pozitia competitiva, chiar daca mediul de piata a constituit anul trecut o frana semnificativa a cresterii: avand o cifra de 90,3 miliarde de euro, furnizorul de tehnologie si servicii a generat in 2024 venituri din vanzari cu 1,4 procente mai mici decat in anul precedent, sau cu 0,5 procente mai mici dupa ajustari in functie de schimbul valutar. Marja EBIT din operatiuni a fost de 3,5 procente.
"In anul fiscal 2024, am realizat imbunatatiri importante in ceea ce priveste costurile, structurile si portofoliul", a declarat Stefan Hartung, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Cu o rata normala a inflatiei cuprinsa intre 2 si 3 procente, Bosch isi propune sa atinga pana in 2030 o crestere anuala intre 6 si 8 procente, in medie. In primul trimestru al anului, Bosch si-a sporit cifra veniturilor din vanzari cu 4 procente fata de anul precedent.
Grupul Bosch urmareste in continuare o marja tinta de 7 procente pentru 2026 si considera ca aceasta este o sarcina extrem de dificila, avand in vedere provocarile actuale. Pentru a mentine succesul in contextul pietelor si tehnologiilor aflate in continua schimbare, Bosch va continua sa se ocupe intens de costuri si structuri si se va concentra pe domenii de afaceri profitabile. "In calitate de lider tehnologic la nivel global, ne angajam pe deplin sa punem in joc cu indrazneala punctele noastre forte, cum ar fi nivelul ridicat de inovatie", a declarat Hartung.
De asemenea, compania considera ca un stimul major pentru crestere este colaborarea sa cu startup-urile. Fiind unul dintre cei mai mari investitori de capital de risc corporativ din Europa, Grupul Bosch a anuntat un nou fond pentru capital de risc: filiala Bosch Ventures investeste aproximativ 250 de milioane de euro. Bosch preconizeaza ca evolutiile din sectorul sau principal de activitate, Mobilitate, in special din domeniul electromobilitatii, hidrogenului si autovehiculelor definite de software, vor fi un stimul major pentru crestere. In cadrul diviziei Bunuri de larg consum, Bosch vede oportunitati semnificative de crestere care decurg din noile cerinte ale clientilor. In materie de scule electrice, accentul se pune pe extinderea gamei de dispozitive fara fir, iar BSH Hausgerate lanseaza anul acesta un frigider-congelator care este primul aparat electrocasnic de pe piata compatibil Matter. In cadrul diviziei Tehnologie industriala, Bosch se asteapta ca aportul de comenzi sa se stabilizeze si urmareste in continuare obiectivul de a obtine venituri din vanzari de aproximativ 1 miliard de euro pana la inceputul urmatorului deceniu cu software si servicii digitale, cum ar fi Hydraulic Hub. In plus, automatizarea fabricilor se va concentra pe domenii de crestere, cum ar fi productia de baterii, semiconductori si bunuri de larg consum. In cadrul diviziei Tehnologie pentru constructii si energie, Bosch preconizeaza ca achizitia planificata a afacerii de incalzire, ventilatie si aer conditionat (HVAC) Johnson Controls si Hitachi va aduce o crestere semnificativa. In ciuda tuturor turbulentelor globale, actiunea climatica ramane o preocupare centrala pentru Bosch. Compania subliniaza acest lucru prin noi obiective ale domeniului de aplicare 3, care urmaresc reducerea si mai mare pana in 2030 a emisiilor de carbon in afara sferei directe de influenta a Bosch, cum ar fi cele rezultate din utilizarea produselor. Indiferent de obiectivele sale de crestere, Bosch intentioneaza sa-si dubleze pana atunci obiectivul corespunzator de reducere a emisiilor de CO2 de la 15 la 30 de procente fata de 2018. "Schimbarile climatice nu vor disparea doar pentru ca economia globala se confrunta in prezent cu alte provocari", a avertizat Hartung. "Sustenabilitatea ramane o prioritate pentru Bosch".
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergiesBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
CDS
EURO BUILD
Eco Garden Construct
Acvatot 2019
KADRA
MCA
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
noark
strabag nivel 1
Daikin
TECNIC
Arduro
concelex
theda mar
SIGM
MAKITA
Ubitech
leviatan
GEWISS
quadratum
BogArt
AED
ERBASU CONSTRUCT
SSAB

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor